Úvodní slovo

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

Důležitou cestou k tomuto cíli je také kvalitní dopravní infrastruktura, o čemž jsem vždy byl a stále jsem pevně přesvědčen. Ze svých pozic (například jako dlouholetý předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě, jehož jsem zakladatelem) v tomto směru dělám vše, co umím, a co je možné. Výsledky jsou znatelné, přestože vinou nesmyslně nastavených byrokratických bariér či neustále brojících aktivistických skupin nejde vše tak rychle, jak bych si přál. O to více mne těší, že se projekty české dopravní infrastruktury stále posouvají kupředu, a že konečně stavíme a stavět budeme (např. dálnice D1, D55, D49).

Současně mne nenechává chladným ani mnoho celospolečenských témat. Ať už je to absolutní ztráta svobody pod rouškou pandemie covidu, stávající energetická krize, nezkrotná míra inflace, ukrajinsko-ruská válka či pošlapávání tradičních hodnot, mezi nimiž stavím na první místo tradiční rodinu. Také to jsou často nesmyslné „centristické, socialistické a byrokratické nápady“, které na nás denně doléhají z Prahy nebo z Bruselu, a kterým je potřeba čelit, nikoliv se nechat zmanipulovat.

Za svůj život jsem nasbíral řadu zkušeností jak z podnikání, tak například z řízení řady významných investičních projektů i mého hejtmanského působení v čele Zlínského kraje, což jsem vždy vnímal jako službu veřejnosti, jejímž názorům a podnětům jsem stále otevřen.

Mou odbornou specializací je, jak jsem již uvedl, oblast dopravní infrastruktury, které se věnuji více než 20 let. Mám radost, že jsme rozestavěli dálnici D55 z Otrokovic až do Bzence, a také dálnici D49 z Hulína do Fryštáku. Snad se nám na Moravě v této oblasti blýská na lepší časy a na konci roku 2024 budeme mít na Moravě v provozu cca 64 km nových dálnic.

V rámci Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě se chci této oblasti veřejné služby věnovat i v dalších letech.

Libor Lukáš
(lukaszlin21@gmail.com)

Úvodem

Pokud bych si měl vybrat motto, které mne nejlépe vystihuje, pak jsou to dvě slova – „aktivní cesta“. Tento slogan zahrnuje v podstatě vše, co ve svém životě konám a činím.

Vždy jsem se snažil být aktivním člověkem, jsem jím i nyní a hodlám být také nadále. Pokud něco opravdu nesnáším, pak je to lidská blbost a lhostejnost. Tolik k výrazu „aktivní“. A proč „cesta“? Protože si pod ní nemusíme představit jen životní pouť, ale také pohyb a dopravu.

Svou původní profesí jsem stavař se specializací na dopravní infrastrukturu. Právě stavbám cest a zlepšování situace v oblasti dopravní infrastruktury jsem zasvětil značnou část svého profesního života. V neposlední řadě se vždy snažím najít cestu, která spolehlivě vede k cíli. Tu nejlepší cestu, která bude prospěšná i širokému okolí.

Jsem patriot a mám velmi kladný vztah k regionu, ve kterém žiju. Nehodlám někde v koutě přihlížet tomu, aby měla naše krásná Morava nálepku pohraniční oblasti. Je třeba region hospodářsky pozvednout a zajistit i v současné nelehké době lidem lepší podmínky k životu, vzdělání i práci, ale také k jejich sociálnímu, kulturnímu a sportovnímu vyžití.

pokračovat ve čtení